Drie dagen - Reisverslag uit Rutherglen, Verenigd Koninkrijk van Majorie Derksen - WaarBenJij.nu Drie dagen - Reisverslag uit Rutherglen, Verenigd Koninkrijk van Majorie Derksen - WaarBenJij.nu

Drie dagen

Blijf op de hoogte en volg Majorie

15 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Rutherglen

Hallo luitjes :)

Al twee dagen niet geschreven, I know. Ik ben er niet aan toe gekomen om te schrijven...

Dinsdag ben ik opgestaan, zoals elke dag eigenlijk :p Ik heb even heerlijk gedoucht en ontbeten. Daarna op weg naar stage. Gelukkig wist ik nu wel waar ik heen moest lopen, dus dat scheelde weer :p

Eenmaal op stage aangekomen, schoenen verwisseld te hebben en even met Laura te hebben gekletst, kwamen de kinderen binnen. Veel kan ik niet meer over de ochtend vertellen. Ik kan alleen vertellen dat een paar kinderen het al heel bond hebben gemaakt bij me. Er is één kind dat altijd praat. en dan bedoel ik ook ALTIJD. En dan bedoel ik niet fluisteren... Maar gewoon echt tegen het schreeuwen aan... Heel irritant... Dat was al heel vervelend toen ik probeerde iets uit te leggen. Ook is er een kind dat niet op het regulier onderwijs thuishoort. Hij kan niet stilzitten, kan niet werken en is niet gehoorzaam... Probeer hem maar eens aan het werk te zetten. ONMOGELIJK. Maakt niet uit hoe goed je bent als leerkracht, dit soort kinderen zijn onhandelbaar. Hij scheldt leerkrachten uit, dreigt met de dood naar een van zijn klasgenootjes, roept in het algemeen scheldwoorden, springt op tafels als hij er zin in heeft, nou ja.. noem maar op. Echt onmogelijk. Dus. Ik zat uiteindelijk met twee kinderen op de gang te werken (een ervan is het kind dat regelmatig bedreigd wordt), gooit die andere jongen in een keer iets richting onze kant... WHAT?? Toen begon ik al te koken.. ik zei er wat van, en toen deed hij me na, op een zo'n sarcastische, kinderachtige manier.

KABOEM. Zo. Wat was ik boos. Ik ben die kerel achterna gegaan, de klas in gestormd. Hij sprong over alle tafels heen. Achteraf was het heel stom, want het werd een kat en muis spelletje... Maar zoooo wat was ik boos. Laura vroeg me of ik even het leesgroepje over wilde nemen waar zij mee bezig was, zodat zij even met die jongen kon gaan praten. Uiteindelijk hebben de directrice en de onderdirectrice nog met hem gepraat, hebben ze zijn moeder gebeld en hebben wij hem de rest van de middag niet meer gezien. Oh ja, hij heeft nog wel onder dwang zijn excuses bij me aangeboden.

Echt relaxed was dat niet, omdat ik nog trilde van woede... Ik mocht meteen voorlezen, dus. Ik las wel de woorden voor, maar had geen idee wat er stond.. De rest van de dag herinner ik me niet zo.. Alleen dat ik vrij snel naar huis ben gegaan en dat ik eenmaal thuis best overstuur was.
Ik was echt doodmoe toen ik thuis was, mijn hak deed pijn, ik was nog alleen thuis en ik wilde gewoon even mensen om me heen hebben.. Dus ik mama appen en gelukkig kwam ze meteen op skype. Al snel kwam zusje er ook bij zitten :) Dus we hebben even lekker kunnen kletsen. Daarna voelde ik me weer iets beter. Ondertussen kwamen de meiden ook thuis en zij zorgden goed voor me. De rest van de avond heb ik het rustig aan gedaan en ben ik vroeg gaan slapen.

Gister ging gelukkig een stuk beter. Op stage was er minder gedonder, althans, waar ik bij betrokken was. Ik heb me bewust was afstandelijker gehouden, omdat ik geen zin had in nog zo'n avond als dinsdag.. Wel heb ik met het kind gezeten dat steeds wordt bedreigd en hem wat Nederlands geleerd, omdat hij dat graag wilde. Ik probeer een band met hem op te bouwen, zodat hij hopelijk ook naar me luistert in de lessen :)

Eenmaal thuis hebben we gekookt en gewoon lekker relaxed :) We hebben Harry Potter and the order of the phoenix gekeken. jeuj :D Ondertussen ook nog alles voorbereid voor stage en nog even met Marco geskypt :)

Vandaag begon weer zoals altijd. Op stage was het ook best relaxed vandaag. De kinderen begonnen met een spel, en daarna mocht ik mijn les geven aan de hele klas over Nederland. De les was een beetje awkward, want ja.. wat vertel je nou over je vaderland? XD Ik heb nu een beetje verteld over de provincies, Amsterdam, Den Haag, Nijmegen en Bemmel. Aan het eind had ik nog wel een leuke opdracht waarbij de kinderen een leeg kaartje kregen en ik zei welke provincie ze moesten kleuren. De kinderen waren hier echt mega actief mee bezig. Heel leuk om te zien! Gelukkig had Laura de drukste kinderen uit de klas gehaald, dus de les verliep heel soepel :) Daarna had ik meteen mijn kleine groepje om Nederlands te leren. Het gaat echt goed met het leren!
De kinderen kunnen na 3 lessen
- Zichzelf voorstellen "Ik ben..."
- Zeggen hoe oud ze zijn "Ik ben .. jaar oud"
- Tot 100 tellen. Toen ik ze eenmaal het systeem in het tellen had aangeleerd, konden ze de rest zo invullen. Alleen de tientallen waren nog wat lastig, voor de tachtig, omdat die eerste T enorm uit de lucht komt vallen.

In de middag ben ik met het groepje verder gegaan en heb ik ze geleerd hoe je moet zeggen hoe de gezinssamenstelling is. Dus. Dat moeten we nog wel ff oefenen, dus ik denk dat ik morgen een herhalingsles doe. Wat ik ga doen,, geeeeeeen idee. Improviseren wordt het denk ik...
De rest van de middag heb ik weer met dat ene kind gezeten met wie een band probeer op te bouwen. Gaat steeds beter merk ik :) Hij luistert ook steeds beter naar me en komt echt al naar me toe om te laten zien dat hij zijn werk af heeft :D Dus dat is heel positief :D

Een andere stagiaire was vandaag helemaal overstuur, omdat kinderen onder haar neus elkaar tegen het lijf gegaan zijn... Die hebben elkaar hard geslagen en er was geen leerkracht in de buurt, dus zij was aardig in shock... Na school hebben we nog even nagepraat over dat het echt heftige kinderen zijn. Daarna toch maar naar station gelopen.

Ik heb nog wel een paar keer lopen vloeken: ik dacht dat ik de trein van 47 kon halen, maar dan moest ik echt doorlopen/rennen. Dus ik dikke sprint getrokken, heuvel op (Dat wordt spierpiiijjjjnnnn...)... de trein stond er nog toen ik aankwam... ik was halverwege de trap... bliepbliepbliepklik....tjoeketjoeketjoeketjoeke... doei trein. ik wacht wel op de volgende -.-'

Dus ik was een kwartiertje later thuis dan gepland. Whatever.
Toen weer gekookt, spullentjes voor school gedaan, nog meer gekookt, boodschappenlijstje voor morgen gemaakt en toen naar bed.

dus.
lang verhaal. drie dagen.

Het kan dus zijn dat ik niet meer elke dag verslagen schrijf, omdat de dagen gewoon heel vol zitten:
- opstaan
- stage
- koken
- even zitten/schoolwerk
- ontbijt/lunch voor volgende dag klaarmaken
- opruimen
- naar bed

Dus dan weten jullie dat vast. Ik zal mijn best doen, maar geen garanties :)
slaap lekker allemaal!!
xxx

  • 16 Mei 2014 - 00:48

    Marco:

    O kijk, ook nog sportief gedaan vandaag;)

  • 16 Mei 2014 - 13:47

    Antoinette:

    Lieve kindertjes Majorie!! Je moet wel stevig in je schoenen staan, maar of dat gaat lukken op je high heels? Nog 1 dagje dan mag je al weer gaan genieten van je weekend. Veel plezier. Groetjes vanuit Gendt

  • 16 Mei 2014 - 15:38

    Pauline:

    Wat!!!....Met deze ervaring kun jij hier op elke school werken...

  • 17 Mei 2014 - 00:34

    Majorie:

    I know mam, dat zeggen ze op stage ook allemaal :p
    ja het is beat heftig, maar het gaat steeds beter. Ik bemoei me minder met de lastige kids en probeer me meer te focussen op de kinderen met wie ik prima kan werken :)
    de band opbouwen met die jongen gaat ook prima! Hij had vandaag wat vrije tijd, maar ipv vrije tijd zijn we samen verder gegaan aan de wiskunde opdrachten :) ik heb hem niet horen klagen.. volgens mij vond hijnhet zelfs leuk :)

  • 17 Mei 2014 - 00:34

    Majorie:

    I know mam, dat zeggen ze op stage ook allemaal :p
    ja het is beat heftig, maar het gaat steeds beter. Ik bemoei me minder met de lastige kids en probeer me meer te focussen op de kinderen met wie ik prima kan werken :)
    de band opbouwen met die jongen gaat ook prima! Hij had vandaag wat vrije tijd, maar ipv vrije tijd zijn we samen verder gegaan aan de wiskunde opdrachten :) ik heb hem niet horen klagen.. volgens mij vond hijnhet zelfs leuk :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Majorie

Actief sinds 15 April 2014
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 5451

Voorgaande reizen:

07 Mei 2014 - 08 Juni 2014

Going to Scotland

Landen bezocht: