Weekend! - Reisverslag uit Rutherglen, Verenigd Koninkrijk van Majorie Derksen - WaarBenJij.nu Weekend! - Reisverslag uit Rutherglen, Verenigd Koninkrijk van Majorie Derksen - WaarBenJij.nu

Weekend!

Door: Majorie

Blijf op de hoogte en volg Majorie

17 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Rutherglen

Hoooooiii

Gister was prima dagje. Alles ging redelijk z'n gangetje. Ik heb dit volgens mij nog niet verteld in mijn verslagen, en zowel: sorry :)
In de stageklas zit sinds dit schooljaar een meisje. Het is oprecht een lieve meid die heel zorgzaam is tegenover de andere kinderen. Het mooiste aan haar vind ik, dat zij iets kan, wat geen leerkracht tot nu toe gelukt is: zij kan met Paul omgaan. Paul is de jongen in de klas die de meeste aandacht vraagt in de klas en die ik al een aantal keer eerder genoemd heb in de verslagen.
Zij is in staat om te zorgen dat Paul aan zijn werk gaat, dat hij luistert naar de leerkracht, hij niet met dingen gooit en zich relatief gedraagt in de klas. Ik heb er de laatste paar dagen van de week echt met open mond naar zitten kijken.
Als de leerkracht Paul vraagt om te gaan zitten, zal hij het vertikken om het te doen. Zodra zij het vraagt, gaat hij rustig zitten en begint hij aan zijn werk. Hoe bizar is dat? Het fijne is dat ze naast elkaar zitten in de klas, dus zij kan hem een beetje in de gaten houden. Het klinkt misschien niet helemaal fair, maar zij is echt de enige die dit kan. Leerkrachten, directrice, klasgenoten, niemand lukt het, behalve haar.
Ik weet niet in hoeverre ze weten hoe bijzonder deze band is, maar ze begrijpen allebei wel dat ze fijn samen kunnen werken. Dat wilde ik toch nog even zeggen.

Aan het einde van de middag hadden alle kinderen van de school 'Golden Time'. Dat is een uur, waarin de kinderen uit bepaalde activiteiten kunnen kiezen, om dan te gaan doen. Het zijn niet educatieve activiteiten, maar de kinderen vinden het geweldig! Laura lakt elke week met een groepje meiden en een jongen nagels, en deze keer mocht ik er ook aan geloven :) Ik mocht eerst de nagels doen bij het zusje van Paul (ze is compleet het tegenovergestelde van haar broer), maar daarna wilde zij ze ook bij mij doen. Gelukkig had Laura van te voren gezegd dat ze nagellakremover gekocht had, anders weet ik niet of ik het wel gedaan had XD. De foto had ik al op facebook geplaatst, maar ik zal hem hier ook nog plaatsen :) Allerlei bijzondere kleurtjes sierden mijn vingertoppen :) Eenmaal na school heb ik Laura gevraagd of ze een foto wilde maken en heb het er daarna meteen afgehaald :p anders zou ik er volgende week nog mee lopen XD

Na school heeft Anne Marie ons eerst naar de Tesco (enorme supermarkt in Rutherglen) gebracht, hebben we daar flink boodschappen gedaan en zijn we weer naar huis gegaan. Kristel en ik hebben HEEEEEEEEERLIJKE taco's gegeten. omg. wat waren die lekker zeg :) we hadden ieder 6 taco's op en de laatste was nog net zo lekker als de eerste :)
Na het eten was het wel even wennen: we hoefden geen ontbijt/lunch te maken, want konden we gewoon 's ochtends doen. We hebben er uiteindelijk maar een heerlijk filmavondje van gemaakt met The HungerGames. Leuke tegenstelling, want wij zaten ons vol te stoppen met chips en chocola :)

Vanochtend toen ik wakker werd, heb ik eerst met pap en mam geskypt. Was fijn ze weer even te spreken/zien. Celine en Denisa gingen vandaag naar het strand en waren al best vroeg weg. Toen ik zag dat Kristel nog niet wakker was, ben ik eerst even lekker gaan douchen. Ik had bij de tesco afbakbroodjes gehaald, dus die heb ik in de oven gegooid als ontbijt. Daarna hebben we ons verder klaargemaakt. Nog geen twee uur later heb ik ook nog een schaaltje met appeltje, walnoten, rozijntjes, kaneel en een beetje yoghurt opgegeten (die was echt lekker!) en een appelflap :) Dat was de lunch. nomnomnom. Toen zijn Kristel en ik met de bus naar Glasgow gegaan. We hebben eerst het restaurantje opgezocht waar we wilden eten, aangezien we vorige week hadden gemerkt dat op zaterdag maar weinig plek vrij was. Daar hebben we een plekje gereserveerd en zijn toen het centrum in gelopen. Daar hebben we wat winkels bekeken en nog best veel aangepast :) Helaas niks gekocht. Ik had wel leuke knal rode ballerina schoentjes gezien bij de Primark, maar ik durfde ze niet echt te kopen, vanwege m'n hak... -.-

Op een gegeven moment kreeg Kristel last van haar knie en ik van mijn hak, dus we hebben een pub opgezocht en zijn daar neergeploft aan de bar. We zaten bij TGI FRIDAY (Thank God It's Friday), midden in de winkelstraat. Daar hebben we genoten van heeeeeeeeeerlijke cocktails :) Anderhalf uur en twee cocktails per persoon later, liepen we naar de pub waar we gereserveerd hadden. We konden meteen terecht en hebben even lekker gezeten. Ik had roasted pork belly. Weleens op masterchef gezien, dus ik dacht: laten we het eens proberen. Het bleek op een broodje te zitten met rode kool, saus en tomaten, bijna als een soort hamburger... Ik heb het lang niet op gekregen XD ik zat heel snel vol, dus dat was een beetje jammer. Bij het eten hadden we ook nog ieder een halve liter cider, wat een soort appelsap is, met prik en alcohol. Was lekker, maar een halve liter was te veel XD Daarna busje gepakt, naar huis gegaan en bijna meteen bedje in gegaan.

Ben alweer kapot.. :p

Er staat alweer van alles op de planning, dus ik ben benieuwd hoeveel er daadwerkelijk van gaat komen :) We gaan het zien.
Voor nu: Slaap lekker en tot snel!

xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Majorie

Actief sinds 15 April 2014
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 5452

Voorgaande reizen:

07 Mei 2014 - 08 Juni 2014

Going to Scotland

Landen bezocht: