Eerste stagedag - Reisverslag uit Rutherglen, Verenigd Koninkrijk van Majorie Derksen - WaarBenJij.nu Eerste stagedag - Reisverslag uit Rutherglen, Verenigd Koninkrijk van Majorie Derksen - WaarBenJij.nu

Eerste stagedag

Door: Majorie

Blijf op de hoogte en volg Majorie

12 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Rutherglen

Hey!

Vandaag de eerste stagedag. O. M. G.

Vanochtend rustig opgestaan, iets te rustig XD Op het laatst was het haasten, om naar de trein te komen. Ik reis samen met Kristel, dus dat is wel relaxed :) We hadden het station gelukkig snel gevonden, omdat Paul 10x heeft laten zien waar het was :p

Eenmaal aangekomen op station Hamilton West, begon ik aan mijn wandeltocht van 20 minuten naar de school. Ik was 5 minuten onderweg en toen wist ik al niet meer waar ik heen moest XD Vrouwen en richtingsgevoel... We zijn er MAAR één keer met Paul langs gereden, dus waarschijnlijk wist ik daarom niet meer hoe ik moest lopen :p Ik heb het maar een paar mensen gevraagd, en uiteindelijk hebben drie middelbare scholieren mij de weg gewezen :p

Na nog een kwartiertje gelopen te hebben, kwam ik heerlijk bezweet aan op stage. Ik werd meteen hartelijk verwelkomd door de vrouw bij de receptie. Ze bracht me meteen naar de koffiekamer waar ik door een paar collega's werd ontvangen. Na een schoenswitch (een half uur lopen op hakken leek me niet zo'n succes), werd ik naar mijn mentor gebracht. We hebben kort nog wat dingen besproken en toen kwamen de kinders al binnen.

Toen schrok ik even... Laura vroeg de kinderen om klaar te gaan staan voor het ochtendgebed. Oh. Kak. Dat was even een momentje van awkwardness.. omdat ik het totaal niet verwacht had, stond ik er de eerste keer een beetje verloren bij...

De dag begon met 'assemly', een bijeenkomst voor alle leerlingen, georganiseerd door de headteacher en nog zo'n vrouwtje. De andere leerkrachten hebben dan een ochtendje vrij om hun eigen werk op orde te krijgen. Ik nam deel aan de assembly, omdat ik nieuw was en dus blijkbaar een hele happening ben op die school... Dus ik heel leuk bij die assembly zitten, beginnen ze meteen met bidden.. oh dear.. en er stond een Maria beeld bij de headteacher, dus ik kon al raden waar de assembly over zou gaan.. Er was ook een enorme rozenkrans en voor de eerste 4 of 5 kralen werd voor elke kraal een gebedje gedaan... Jooww... beetje awkward...
Op een gegeven moment werd ik voorgesteld voor de hele school. Nog al zo'n momentje van...ja... you know...

Daarna hadden de kinderen buitenspeeltijd en hadden wij pauze. Na de pauze begonnen de kinderen met werken. Ik kan je vertellen dat het allemaal anders is dan thuis. Ik zal daar nog wel een keer dieper op ingaan.. niet meer nu :p

De kinderen werkten tot kwart over twaalf, toen was de middagpauze.
Ik had de avond ervoor een lekkere salade met pasta en garnaaltjes klaargemaakt, maar nu bleek dat het meer was dan gedacht XD ik kreeg het op, daar niet van, maar het leek zo asociaal veel aangezien ik ook al een groot bord had :p

Meteen na de middag mocht ik het eerste lesje van mijn onderzoek geven. Het stelde weinig voor, want het ging met name over het introduceren van de taal en bespreken wat we gaan doen. Ik heb de kinderen ook de kans gegeven om zelf te kiezen wat voor een soort woorden ze zouden willen leren, of bijvoorbeeld over specifieke onderwerpen. De tijd ging sneller dan ik dacht en voor we het wisten, moesten we weer terug naar de klas waar ze weer zo'n ronde positiviteit gingen doen. Enig. Daarna moesten de kinderen zelfstandig aan een project werken. Laura vroeg me of ik bij twee groepjes wilde blijven, om te zorgen dat ze aan het werk gingen. Ik heb daarbij meteen de eerste straf uitgedeeld. De kids hebben 'golden time' (heb nog geen idee wat het inhoudt, morgen even navragen), en ik heb van 1 jongen meteen 8 minuten afgesnoept, omdat hij alleen maar zat te klieren op de computer en het andere kind belemmerde om werk te verrichten. Dus. Ik kijk uit naar de rest van de maand... -.-'

Na school heb ik nog even met Laura staan kletsen over van alles en nog wat. Het is echt een hele aardige vrouw. Ik ben erachter gekomen dat ze 31 is :p Ook kwam ik erachter dat er een stagiaire werkt, die ook in Rutherglen woont. Ze bood meteen aan of ik mee terug wilde rijden. HHopppaaaaaaa :D Dus dat scheelde 20 minuten lopen, een kwartier met de trein en tien minuten lopen. Jeej :) is maar goed ook, want ik merk dat ik nu al last krijg van m'n hak :(
Eenmaal thuis ben ik langzaam begonnen met eten klaarmaken. Ik zou samen met Kristel eten, maar zij zou pas later thuis zijn. Toen ze eenmaal thuis was hebben we de vaart er achter gezet en hebben we gebakken aardappeltjes met verschillende soorten gebakken groente en kip op :) Lijkt nu alsof het hetzelfde is als laatst, maar dat is niet :p nu waren het verschillende soorten groenten en waren het nu kippendijtjes ipv kippenborst. Lekka :) We zijn er tijdens het eten ff bij neergeploft, want we waren allebei kapot van de stage. We hebben meteen sex and the city afgekeken :p

Toen toch nog maar weer de keuken in: alles opgeruimd en ik ben meteen aan de slag gegaan voor morgen. Het ontbijt en de lunch staan al klaar voor morgen :) dus dat scheelt weer.

Ik ga nu wel weer slapen :p ben KAPOT! O.o

Goodnight!

Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Majorie

Actief sinds 15 April 2014
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 5461

Voorgaande reizen:

07 Mei 2014 - 08 Juni 2014

Going to Scotland

Landen bezocht: