Dagje voor mezelf :) - Reisverslag uit Rutherglen, Verenigd Koninkrijk van Majorie Derksen - WaarBenJij.nu Dagje voor mezelf :) - Reisverslag uit Rutherglen, Verenigd Koninkrijk van Majorie Derksen - WaarBenJij.nu

Dagje voor mezelf :)

Door: Majorie

Blijf op de hoogte en volg Majorie

26 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Rutherglen

Haallllloooooooo minsen :)

Vandaag besloot ik op tijd op te staan om eens iets voor mezelf te gaan doen (we waren nog vrij, omdat het een nationale feestdag is). Toen ik opstond, had ik nog geen idee wat, maar dat zou wel komen. Ik heb een ontbijtje voor mezelf klaargemaakt en tijdens het eten ben ik gaan kijken naar wat ik allemaal kon doen vandaag. Na een tijdje op internet en in mijn reisboekje te hebben gekeken, besloot ik dat ik naar Stirling zou gaan. Ik heb me snel aangekleed en klaargemaakt, zodat ik niet al te laat in Stirling zou zijn. Nadat ik had opgezocht vanaf waar de trein vertrok, ben ik gegaan. De trein vertrok vanaf George Square. Het ritje van veertig minuten was niet eens heel duur (8,10 pond) en ik was precies op tijd om de trein te halen. Eenmaal aangekomen in Stirling, wist ik niet zo goed wat ik moest... Als je het stadje binnenkomt vanaf het station, stelt het heel weinig voor. Er zaten een aantal van die vreemde, ouderwetse winkeltjes en dat was het wel zo’n beetje. Op een gegeven moment zag ik een tourist (was heel duidelijk vanwege enorme rugzak) een gebouw binnenlopen, dus ik besloot om erachter aan te gaan, gewoon om te kijken wat daar was. Ik keek ff naar binnen en een wat oudere man gebaarde meteen dat ik naar binnen moest komen. Er bleek een touristenwinkeltje binnen te zitten, waar verder weinig te beleven viel. De man begon zijn levensverhaal aan mij te vertellen, waar ik ook echt op zat te wachten -.-‘ Uiteindelijk was zijn vrouw klaar met de uitleg aan de andere tourist, toen was ik aan de beurt. Het echtpaar vroeg me of ik op weg was naar het kasteel, want daar komen over het algemeen alle touristen op af (en ik dus ook :P). Ze gaven me een plattegrond en stuurden me op weg.



Om bij het kasteel te komen moest ik eerst een arcade door. Daar zag ik een heel leuk winkeltje, waar ze kunstdingen verkochten. Daar ben ik even in gelopen en heb ik even rondgekeken. Toen ik de arcade uit ging, kwam ik in een oud gedeelte van de stad terecht. Echt oud. Als er niet zoveel auto’s en moderne mensen liepen, had ik gelooft dat ik in de middeleeuwen was beland. Op een gegeven moment had ik geen idee meer welke kant ik op moest, dus ik hield de weg aan die omhoog liep, omdat kastelen over het algemeen hoog worden gebouwd. BOEM. In een keer stond ik voor het kasteel :) Goed gegokt dus. Kaartje gekocht en toen naar binnen. Het weer zat helaas niet echt mee: het was best druilerig, dus zodra het kon, zocht ik de beschutting van wat opslagkamers, grote bomen en het kasteel zelf. Het kasteel zelf was erg mooi. Soms iets te modern, omdat het was gerestaureerd en de kleuren te fel waren. Daardoor miste je de oudheid van het geheel. Uiteindelijk klaarde het weer iets op, dus kon ik ook buiten nog wat mooie foto’s maken. Al met al was het een heerlijk dageje met mezelf:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Majorie

Actief sinds 15 April 2014
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 5440

Voorgaande reizen:

07 Mei 2014 - 08 Juni 2014

Going to Scotland

Landen bezocht: