Dagje op Council - Reisverslag uit Rutherglen, Verenigd Koninkrijk van Majorie Derksen - WaarBenJij.nu Dagje op Council - Reisverslag uit Rutherglen, Verenigd Koninkrijk van Majorie Derksen - WaarBenJij.nu

Dagje op Council

Door: Majorie

Blijf op de hoogte en volg Majorie

27 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Rutherglen

Heeyyy

Vandaag hadden we een afspraak in bij the Council (soort van gemeente waar vanuit alles bestuurd wordt. Zitten allemaal afdelingen, ook afdeling educatie). We moesten daar om tien uur zijn en het was in Hamilton (vlakbij het station waar ik altijd uitstap om naar stage te gaan), dus we hoefden niet al te vroeg op te staan. We werden daar ontvangen door een grote, brede man. Hij vroeg aan ons hoe het was op onze stagescholen. Ik was eerlijk en zei wat ik van mijn stageschool vond. Hij stond daar wel even van te kijken. Daarna hebben we het een en ander kort uitgelegd over de verschillen en overeenkomsten van het Nederlandse en het Schotse onderwijs. Op een gegeven moment kwamen er mensen binnen die zich aan ons voorstelden en vervolgens erbij kwamen zitten. Uiteindelijk zaten we met bijna 15 man in een te klein kantoor, met te weinig stoelen en een enorm tekort aan frisse lucht. Gezellig. We mochten vertellen hoe het verloop van school is in Nederland, vanaf de basisschool tot aan de universiteit. Het was best complex om het uit te leggen, dus hebben we het hele systeem uitgetekend. Daarna was het hun beurt om uit te leggen. Van elk vakgebied zat er iemand in de kamer die iets uit ging leggen.. en er waren 11 mensen bijgekomen... ugh. Om heel eerlijk te zijn heb ik de helft niet meegekregen, omdat ik heel veel moeite moest doen om mezelf wakker te houden... Ik was nog helemaal gesloopt van de dag ervoor XD Wat ik wel heb meegekregen (letterlijk) is een hele grote tas met informatie, wat lesmaterialen en een complete methode om met geld te rekenen (vanaf de peuterschool tot aan eind middelbareschool). Dus. Ik kan alles nog een keer rustig nalezen, al betwijfel ik of ik dat daadwerkelijk ga doen... Ach. Zie ik thuis wel weer :)

Daarna hadden we lunch. Nomnomnom. Er was een buffet met warm en koud eten waar we uit mochten kiezen. Ik eindigde met een bak kippensoep en kalkoenpruttaartje met aardappeltjes (we hadden alle vier warm eten, zodat we ’s avonds niet meer hoefde te koken :) Ideaal!)

Na de lunch hebben we nog met een andere man gekletst en toen het twee uur was, mochten we gaan. Denisa en Celine zijn meteen naar huis gegaan en hebben onze zware tassen met alle info meegenomen en Kristel en ik zijn nog even de stad in gegaan. Daar hebben we bij wat boekwinkels gekeken en toen zijn ook wij naar huis gegaan.

xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Majorie

Actief sinds 15 April 2014
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 5449

Voorgaande reizen:

07 Mei 2014 - 08 Juni 2014

Going to Scotland

Landen bezocht: