Loch Lomond - Reisverslag uit Rutherglen, Verenigd Koninkrijk van Majorie Derksen - WaarBenJij.nu Loch Lomond - Reisverslag uit Rutherglen, Verenigd Koninkrijk van Majorie Derksen - WaarBenJij.nu

Loch Lomond

Door: Majorie

Blijf op de hoogte en volg Majorie

11 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Rutherglen

Heyyy

Vandaag was wel een prima dagje. Vanochtend zijn we om 9 uur opgestaan en heb ik een heerlijke smoothie gemaakt van banaan, aardbei, sinaasappel, mango en wat yoghurt. nomnom. Daarna lekker gedoucht en hier nog een beetje opgeruimd.

Na een mini-lunch werden we om half 1 opgehaald door Paul en Anne-Marie. Zij namen ons mee naar Loch Lomond (Loch = een meer) met de auto :). Na een uurtje rijden kwamen we daar aan. Anne-Marie wilde ons graag mee uit lunchen nemen, dus zijn we in het plaatsje Luss neergestreken. Het is een piepklein dorpje met hele kleine schattige huisjes (doen erg denk aan het huis van de heks in Hans en Grietje, maar dan zonder al het snoep). Ook was er een klein kerkje. Het dorpje is gelegen aan Loch Lomond en heeft dus een waanzinnig uitzicht 0.o. Het dorpje werd vandaag alleen heeeeel druk bezocht, omdat het zondag was én goed weerd was. Dus er stonden meer auto's geparkeerd dan dat er huizen in het dorpje stonden :p

Vrij snel gingen we lunchen in een klein gezellig restaurantje. in eerste instantie was er geen plek, maar een van de serveersters vroeg een man om te verplaatsen (hij zat in z'n eentje aan een zes persoons tafel), zodat wij daar konden zitten. We bestelden allemaal een kop soep en wat te drinken. Ik had kippensoep en een cappucino. Rare combinatie, I know, maar ik bewaarde de koffie als een soort toetje. De soep was goed gevuld en we kregen er een enorm stuk brood bij.

Na het eten stond met name Anne-Marie erop dat we ook nog een gebakje namen. Hè, vervelend hoor... We konden alleen niet echt een keuze maken, dus we hebben 5 verschillende dingen besteld, zodat we van alles een hapje konden nemen. We hadden Millionaire shortbread (shortbread met een laag caramel en een laag chocolade), toffee-pecan shortbread, worteltaart, een scone en date-walnutloaf besteld. nomnom. De foto's volgen nog. Daar kregen we nog een bak koffie bij.
Ik kan je een ding zeggen: we zaten echt onwijs vol XD

Na de overdadige, maar overheerlijke lunch, liepen we rondje in het dorpje en bezocht we het minikerkje, waar Anne-Marie pas een bruiloft had gehad (heeft ze meerdere malen gezegd, dus vandaar dat het is blijven hangen..). Helemaal rondom het kerkje lagen grafstenen. Dus we wilden om het kerkje heen lopen, maar je liep eigenlijk continu over grafstenen heen... Vond ik niet echt fijn om eerlijk te zijn :p
Daarna zijn we naar de oever van het meer gelopen (het dorpje was er direct aan gelegen) en hebben daar een fotoshoot gehouden :p
Het uitzicht aan het water, nogmaals, was waanzinnig. We konden alleen niet oneindig ver kijken, omdat het weer het niet toeliet.

Daarna zijn we terug gegaan met de auto en hebben we nog ergens aan het meer een stop gehouden. Jammer genoeg regende het pijpenstelen en konden we niet uitgebreid buiten blijven staan. We zijn daarom snel weer de auto ingestapt en richting huis gegaan. Althans, Kristel en Celine gingen naar huis. Denisa en ik maakten gebruik van de auto en hebben nog wat boodschappen gedaan.

Toen we thuiskwamen, was Kristel al bezig met het koken. We hebben heerlijke wraps gegeten :) Daarna even opgeruimd en ben ik begonnen met het maken van de lunch voor morgen. Het wordt een heerlijke pastasalade met tomaatjes, komkommer, garnaaltjes en verschillende soorten noten. Daarbij los nog wat crackers, walnoten en druiven :) Dus.

Daarna nog even opgeruimd en toen eigenlijk vrij snel klaargemaakt voor bedje. Nu ga ik nog even snel de lesvoorbereiding voor morgen doorkijken, want morgen begin ik met het uitvoeren van mijn onderzoek!

Voor de mensen die het nog niet weten: ik ga met een groepje van 5 kinderen Nederlandse woorden/zinnen leren. Dat ga ik doen m.b.v. visuele ondersteuning. Aan het eind ga ik kijken hoeveel woorden kinderen kunnen herkennen als ze het zien/horen en hoeveel ze zelf kunnen zeggen/schrijven. Ik heb groep 7, dus ik ben heel benieuwd hoe het uitpakt!

Slaap lekker lieve allemaal!

xxx


  • 12 Mei 2014 - 08:31

    Oma Angeren.w:






















  • 12 Mei 2014 - 08:49

    Oma Angeren.:


    Hoi majorie.

    Wat schrijf jij erg leuke verslagen, ik volg ze elke dag met plezier en lees ze wel twee keer!.,
    Je hebt al een hoop gezien en plezier gemaakt en dat is leuk.
    Nu zul je wel een beetje aan het werk moeten.
    Wij wensen je daarbij veel plezier en we kijken weer uit naar je volgende verslag.

    Heel veel groetjes doei,doei!,,,, .

  • 12 Mei 2014 - 13:55

    Jessie:

    Schaam je niet om een lekker stuk gebak mee terug te nemen hoor!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Majorie

Actief sinds 15 April 2014
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 5458

Voorgaande reizen:

07 Mei 2014 - 08 Juni 2014

Going to Scotland

Landen bezocht: