Ontmoeting met stage - Reisverslag uit Rutherglen, Verenigd Koninkrijk van Majorie Derksen - WaarBenJij.nu Ontmoeting met stage - Reisverslag uit Rutherglen, Verenigd Koninkrijk van Majorie Derksen - WaarBenJij.nu

Ontmoeting met stage

Door: Majorie

Blijf op de hoogte en volg Majorie

10 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Rutherglen

Good evening dearest fellows,

Vandaag was de ontmoeting met mijn stageschool. Vanochtend stonden Kristel en ik op tijd op, omdat Paul ons om kwart over acht zou ophalen om ons weg te brengen naar onze stagescholen. Helemaal prima. Eenmaal in de auto werd ik bloednerveus... Dat is altijd wel als je kennismaakt met een nieuwe stageschool, maar dit keer was het toch bijzonder. Met de auto was het zo'n twintig minuutjes rijden dacht ik.

Eenmaal aangekomen, besloot Paul om nog even met me mee te lopen naar binnen, om te zorgen dat ik werd ontvangen enzo. Toen we binnenkwamen, schrok ik wel een beetje, omdat er overal kruizen van het katholieke geloof hingen. Ik wist wel dat ik zoiets kon verwachten, maar op dat moment is het toch even.. tja hoe zeg ik dat? wennen... In Nederland kennen we wel rooms-katholieke kerken, maar die zijn over het algemeen niet zo streng, maar hier is het geloof dus heel duidelijk aanwezig. Na een kwartier wachten bij de receptie, werd ik opgehaald door de 'headmistress' Mrs. Gallagher. Ze was heel aardig en besprak kort met me hoe de school in elkaar zit en hoe het zit met de kinderen die daar rondlopen. Dat is nogal wat namelijk... Laten we zeggen dat de thuissituaties van de kinderen zeer extreem zijn en dat de kinderen al veel hebben gezien. Ze vertelde me dat het dus heel belangrijk was dat de kinderen zich op school geliefd en veilig voelen. Na een kort babbeltje, hebben Mrs Gallagher en nog een vrouw (ben de naam kwijt. Was volgens mij zoiets als een Intern Begeleider) mij een rondleiding gegeven door de school. Het is maar een klein schooltje met maar vier klaslokalen. In drie van de vier klassen zitten gecombineerde groepen. De ene klas wat geen gemengde groep is, wordt komende maand mijn klasje, groep 7. Ik werd voorgesteld aan alle leerkrachten (is maar een handjevol). Maandag zal ik waarschijnlijk best centraal staan in de bijeenkomst van de school, die de hele ochtend zal duren.. Great -.-'

Na een rondje te hebben gemaakt en de kantine/sportlokaal, ict en leerplein te hebben bekeken, werd ik voorgesteld aan groep 7 (hier noemen ze dat 'primary 6') en aan mijn mentor, Laura. De klas is echt mini, vergeleken met de klassen die ik gewend ben!!!! O.o. Ik heb de leerlingen hier geteld en ik kwam uit op 15 leerlingen. Jammer genoeg maken ze wel herrie voor een klas van 30. Vrij snel daarna gingen de kinderen verder met hun werkje. Ik heb rondjes gelopen en gekeken naar wat ze doen. Ik heb gemerkt dat er een paar kinderen tussen zitten die veel aandacht zullen vragen. Het scheelt dat er ook nog een klassenassistent is, dus komende maand zullen we met z'n drieën in de klas staan.

Laura is een nog best jonge vrouw en draagt volgens mij altijd een lach op haar gezicht. Ze heeft me de planning voor volgende week laten zien en ik mag maandag al beginnen aan mijn onderzoek met een groepje van 5 kids. Donderdag mag ik les geven aan de hele klas over Nederland, alleen heb ik daar nog niks voor. Dus daar ga ik dit weekend mee aan de slag.

De manier van werken best anders dan wat ik gewend ben om mee te werken... Nu is het wel zo dat ik de afgelopen anderhalf jaar in een Jenaplanschool heb gewerkt en dan is dit sowieso best een overgang.
Voor mijn gevoel is er minder structuur in de dag en is het werken aan werkjes veel chaotischer. Vandaag moesten de kinderen iets van wiskunde maken, maar voor zover ik weet is daar geen instructie over gegeven. Dus dat zal allemaal nog even wennen zijn.

Toen Laura aankondigde dat ik om een uur of elf wegging, hoorde ik al een paar kinderen zeggen: aaahhwww... Dus dat is een goed teken lijkt me :)

Om kwart over elf werd ik weer opgehaald door Kristel en Paul (zij waren intussen bij Kristel op school geweest). Paul stelde voor om ergens een bammetje te gaan eten, dus zodoende. Na tien minuten rijden, kwamen we uit op een fantastisch mooi stuk land waar een heel mooi ouderwets (denk aan baroktijden) huis/gebouw stond. Het uitzicht was echt heel mooi. We zijn daar naar binnen gegaan en kwamen er achter dat het een compleet museum was. Er was ook een kleine kantine en daar hebben we even wat gegeten. Was best lekker :) Toen zijn we terug gegaan naar Rutherglen en hebben we een switch gedaan: Kristel en ik gingen naar binnen en Celine en Denisa gingen naar hun stageschool.

We ploften allebei neer op de bank en kwamen tot de conclusie dat we helemaal gesloopt waren na zo'n ochtend. We zijn toen lekker in bed gekropen. Voordat ik ging slapen, heb ik nog even met Marco geskypt :) Deed me meteen goed om hem even te zien :). Daarna ben ik toch nog als een kanon in slaap gevallen.

Om vier uur 's middags werd ik wakker, zo van: we moeten zo gaan koken... zijn de anderen nog niet thuis...? hoelang heb ik geslapen...? what what what? Dus. Om half vijf ben ik opgestaan en ik wilde ik net gaan douchen, toen Paul, Celine en Denisa binnen kwamen. Alleen hadden zij ook nog Anne-Marie (zus van Paul en Stephen, moeder van Mhain) meegenomen. Ik was al op de badkamer. Ik heb even staan twijfelen, maar besloten toch even lekker te gaan douchen, met de gedachte dat ik haar deze maand toch nog wel ga zien. Kristel was intussen ook wakker geworden:p

Net toen ik klaar was met douchen, vertrokken Anne-Marie en Paul weer.
-even tussendoor: ik hoop dat jullie alle namen nog uit elkaar kunnen houden?-
Ik heb samen met Denisa lekker macaroni gekookt (die niet zoet was. pap. mam. >.<).
Na het eten hebben we ons omgekleed en zijn we op de bus gestapt naar Glasgow centrum, waar we Mhain zouden ontmoeten. Al snel troffen we elkaar op de afgesproken plek en moesten we nog even wachten op een vriend van Mhain. Met z'n zessen gingen we dan naar een pub genaamd Slouch. Het was er vol en heel luidruchtig :p We bestelden allemaal een drankje en bleven aan de bar hangen. Uiteindelijk hingen we bij een plek, waar de barmensen cocktails maakten. Was heel leuk om te zien hoe de drank en ijsklontjes je om de oren vlogen, om daar dan fel gekleurde creaties van te maken :) Na een tijdje konden we gelukkig zitten. Daar hebben we gezellig zitten kletsen (voor zover dat kon, want het was moeilijk elkaar te verstaan) en nog een drankje besteld. In die ronde zijn we allemaal aan de cocktails gegaan (zie foto's). Die van mij was echt mjumjumjumnomnomnomnomnom :D Ziet er chemisch uit, maar was echt heerlijk :)

Om elf uur zijn we terug naar centraal station gelopen, zodat we de laatste bus van de dag konden halen.

En dat was het eigenlijk zo'n beetje voor vandaag. Morgen willen we er een relaxed dagje van maken: Glasgow in, beetje boodschapjes doen en nog wat aan de opdrachten werken. Dus.

Slaap lekker!
xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Majorie

Actief sinds 15 April 2014
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 5457

Voorgaande reizen:

07 Mei 2014 - 08 Juni 2014

Going to Scotland

Landen bezocht: