Eerste volledige dagje - Reisverslag uit Rutherglen, Verenigd Koninkrijk van Majorie Derksen - WaarBenJij.nu Eerste volledige dagje - Reisverslag uit Rutherglen, Verenigd Koninkrijk van Majorie Derksen - WaarBenJij.nu

Eerste volledige dagje

Door: Majorie

Blijf op de hoogte en volg Majorie

08 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Rutherglen

Gooooeeeedddeeeennavond allemaal :)

Dus. Dat was alweer mijn eerste volledige dag. Vanochtend typte ik al ongeveer de planning, nu dan de uitvoerige versie.

Vanochtend zijn we eerst rustig opgestaan en hebben we lekker ontbeten met de broodjes die ik had meegenomen. Daarna heb ik even gedoucht en de koffer uitgepakt en mijn slaapkamer ingericht (foto's volgen nog. ergens. ooit. een keer.). Voelt wel fijn, want nu is het iets meer eigen. Nadat Kristel en ik daar helemaal klaar mee waren (zij heeft hetzelfde gedaan, maar dan omgekeerde volgorde), zijn we even het centrumpje van Rutherglen (de wijk waar we in zitten) in gelopen. De wandeling duurt ongeveer 15 minuten. Daar hebben we een beetje naar de winkeltjes gekeken. Wat opviel: er waren veel drogisterijen, er waren veel kleine supermarktjes met als assortiment ingevroren fastfood. yum. Om tien over twaalf zijn we terug naar 'huis' gewandeld, omdat Paul om 1 uur langs zou komen.

Eenmaal thuis hebben we tosti gemaakt, die erg goed smaakte :) Al snel daarna kwam Paul. Hij had zijn nichtje meegenomen. Zij zou vandaag met ons meegaan. Ze vroeg meteen al of we zin hadden om morgenavond met haar en wat vrienden naar een pub te gaan (ze is 23, even voor de duidelijkheid :) ). Dat leek ons wel wat, dus dat stond vast :p. Daarna heeft Paul ons nog een aantal instructies gegeven over de dingen in huis. Soms heb ik het idee dat hij denkt dat we van een andere planeet zijn. Hij heeft 3x uitgelegd hoe de tv werkte, terwijl we dat TOEVALLIG in Nederland ook hebben, en dus wel weten hoe we daarmee om moeten gaan :p Goed bedoeld natuurlijk, maar als dat zo de hele dag door gaat is het best vermoeiend kan ik je zeggen.

Toen zijn we met z'n vieren naar het centrum van Glasgow gegaan. De rit duurde tien minuutjes, dus dat viel mee. Daar zijn we het centrum ingelopen. Paul en Mhain (spreek uit als Mary. Schijnt een ouderwetse Schotse schrijfwijze te zijn) hebben ons de winkelstraten laten zien en vertelt dat er heeeeeeeeeel veel leuke pubs zijn daar :p Dus morgenavond zitten we wel goed denk ik. We zijn één winkel binnen geweest, waar het voor ons nog te duur is om te piesen :p Frasers heette het volgens mij. De binnenkant van het gebouw ziet er uit als een museum, met zo'n grote centrale hal die helemaal tot het dak leidt, waar grote kristallen kroonluchters hangen en waar de vroegere ornamenten nog goed zichtbaar zijn.

Na de winkelstraatbezichtiging zijn we naar het Centraal Station daar gegaan om erachter te komen wat voor een soort kaartje we het beste kunnen kopen om komende maand zo goedkoop mogelijk te reizen. Jammer genoeg moesten daar nog pasfoto's voor worden gemaakt, dus wij heel leuk in zo'n fotohokje :) Voelt best idioot om daar te zitten. Anyway. Het kaartje dat we graag willen, omdat dat het goedkoopst is, kunnen we alleen op zaterdag kopen. Beetje rare regel, maar goed. Dus we kunnen zaterdag nog een ritje maken naar Glasgow Centrum.

Vrij snel daarna zijn we richting Rutherglen gegaan, om daar nog even boodschappen te doen bij een ENORME supermarkt. Echt belachelijk hoe groot het daar is. Kristel en ik hebben in ieder geval genoeg ingeslagen om komende dagen grotendeels door te komen. Eenmaal thuis hebben we alles uitgepakt en zijn we meteen gaan koken. Ondanks dat ik er normaal geen fan van ben, hebben we aardappels (gebakken, dat wel :) ), vlees (stukkie kip) en groente (broccoli met een sausje) op. En het was best lekker.

Toen we nog aan het toetje zaten kwamen Denisa en Celine (zij zitten ook bij me in de klas en zijn komende maand dus ook huisgenootjes van me). Die hebben we eerst een rondleiding gegeven door het huis en daarna hebben we met z'n allen een kop thee gedronken. We hebben gepoogd Sex and the City 2 te kijken, maar die hebben we niet afgekeken, omdat we allemaal kei moe waren en lekker wilden gaan slapen.

Dat ga ik nu dan ook maar eens doen. Morgenvroeg gaan Kristel in ik naar stage en morgenmiddag gaan Denisa en Celine. Paul sjeest morgen de hele dag heen en weer om te zorgen dat we op de eindbestemming komen. Echt heel tof van hem :)

Slaap lekker!

xx

  • 09 Mei 2014 - 01:50

    Marco:

    Wow echt kei gaaf!! Maar je moet nog wel naar die enorme muziekwinkel in glasgow he;) RVM ofzo iets heet dat. 3 letters. Echt fijn dat die Paul zo betrokken is en jullie zelfs chaufert!

  • 09 Mei 2014 - 15:23

    Pauline Derksen:

    Ik vind het zo leuk om te lezen hoe jullie je mannetje staan, geweldig!!

  • 09 Mei 2014 - 20:44

    Lusan:

    Hoi, zo te lezen is het daar zo verkeerd nog niet tot nu toe.Succes en we blijven je volgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Majorie

Actief sinds 15 April 2014
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 5447

Voorgaande reizen:

07 Mei 2014 - 08 Juni 2014

Going to Scotland

Landen bezocht: