Zondag 1 juni - Reisverslag uit Rutherglen, Verenigd Koninkrijk van Majorie Derksen - WaarBenJij.nu Zondag 1 juni - Reisverslag uit Rutherglen, Verenigd Koninkrijk van Majorie Derksen - WaarBenJij.nu

Zondag 1 juni

Door: Majorie

Blijf op de hoogte en volg Majorie

06 Augustus 2014 | Verenigd Koninkrijk, Rutherglen

Heyyy

Inmiddels weer thuis, maar ik zal toch nog de verslagen af schrijven, anders ga ik het zelf vergeten en dat zou zonde zijn.

Zondag begon best rustig. Pim en Kristel waren al heel vroeg weg, omdat zij een bustocht van een dag zouden gaan doen. Denisa en ik ontbeten samen en hebben ons toen klaargemaakt, want 12 uur zou Anne-Marie ons op komen halen: ze zou ons meenemen naar een van de Schotse eilanden. In eerste instantie wilden we fietsen huren en daar rondfietsen, maar het weer was echt waardeloos (alweer), dus besloten we dat even niet te doen. 's Ochtends voelde ik me nog niet heel lekker, dus het was de vraag of we echt konden gaan. Gelukkig ging het vanaf een uur of elf een stuk beter, dus Denisa en ik besloten toch maar te gaan: als het niet ging konden we altijd nog terug. Om 12 uur was Anne-Marie bij ons. We dronken nog ff samen een kop thee, Denisa gaf haar cadeaus aan Anne-Marie en toen zijn we gegaan. Het was ongeveer een uurtje rijden vanaf Rutherglen naar een of ander plaatsje aan de kust (op google maps heeft het geen naam...), waar we op de boot stapten richting het eilandje Great Cumbrae (het regende nog steeds). De overtocht duurde niet zo heel lang, hooguit een kwartiertje. Eenmaal op het eilandje aangekomen, hebben we de bus gepakt naar het plaatsje Millport. Nou ja, plaatsje... Het waren drie straten.. en volgens mij is dat letterlijk het enige dorpje dat er op het eilandje is... omg. Maar goed. Het was nog steeds bagger weer, dus we besloten lekker te gaan lunchen. Er was een klein restaurantje wat er redelijk modern uitzag, dus we besloten daar te gaan lunchen. Toen we binnen kwamen, rook het inderdaad alsof er de vorige dag nog geklust was. We ploften neer en bestelden heerlijk traditioneel Brits eten: fish and chips en daarbij een hele grote mok met warme chocolademelk met slagroom. Nondekolere wat heb ik lekker gegeten toen! Zo! Om de vis zat een heel dun laagje beslag, wat heerlijk krokant was gebakken. De vis was vanbinnen juist nog heel zacht, echt een fantastisch contrast. De frietjes waren lekker gekruid en ik had er parmezaanse kaas overheen. Over de slagroom van de chocolademelk zat een heleboel chocoladeschaafsel. nomnomnomnomn. Oh wat was dat lekker. Daarna nog een mok chocolademelk om het af te leren.

Tegen de tijd dat we klaar waren, was het buiten droog, dus dat kwam heel goed uit. We hebben nog een stukje langs de zee gewandeld en hebben een bezoekje gebracht aan Crocodile Rock (een rots die van zichzelf de vorm van een krokodil heeft. Lekker obvious. i know). Daarna hebben we de bus weer gepakt en zijn teruggegaan naar de boot, aangezien het ALWEER begon te regenen. We zijn toen via een andere route weer naar Glasgow gegaan. Want. Denisa en ik hadden een geweldig plan. Want. In Glasgow zit een Jamie Oliver restaurant. Voel je hem al aankomen? WIJ HEBBEN DAAR GEGETEN!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D We hadden echt zoiets van: maakt niet uit hoe duur, we gaan dat gewoon een keer doen! Omdat het kan! Maar voordat we daarheen gingen, haalden we Mairih op bij haar werk (een winkel midden in het centrum van Glasgow: Paperchase. Leuke winkel voor allerlei frutsels en cadeaus) en gingen we naar het restaurant waar eerst nog met z'n vieren wat gedronken hebben. Zeker omdat we veel eerder waren dan dat we gereserveerd hadden.
We hebben nog even gezellig zitten kletsen en toen zijn Anne-Marie en Mairih gegaan.

Denisa en ik bleven achter en besloten al heel snel ons eten. Als voorgerecht had Denisa een plankje met allerlei soorten brood met olie en tapenade. Heel eenvoudig, maar wel heel erg lekker! Ik had een plank met allerlei soorten vlees (parmaham, soort worst), olijfjes, kaasje. Ook onwijs lekker!! Hoe eenvoudig ook, de kwaliteit was onwijs goed! Als hoofdgerecht hadden Denisa en ik allebei krab. Daarbij zat iets van een mini salade met chilisaus en limoen. Die laatste dingen vind ik normaal niet zo lekker, maar in zo'n restaurant vertrouw ik dat wel XD Zij zullen niet zorgen dat de limoen overheerst of de chili te scherp is. Dus ik durfde het wel aan. OMG. Wat was dát lekker zeg! Het was werkelijk een van de lekkerste gerechten die ik ooit heb gegeten. Het gerechtje was klein en bescheiden, maar heel smaakvol. Het was wel even schrikken toen we de borden kregen, want er lagen twee HELE krabben op. Ja, echt. Met alles d'rop en d'ran. Dus ik vroeg nog aan die ober hoe was het moesten eten, omdat de krab in z'n geheel was gebakken. Hij zei dat we de krab in z'n geheel konden eten, omdat hij een zachte schaal had. Denisa durfde nog niet meteen te eten, maar wachtte even af hoe ik zou reageren op het eten. Jammer dat ik nooit uit zal kunnen leggen hoe lekker dat het was... We besloten om er ook nog een toetje achteraan te gooien, aangezien we nog ruimte zat hadden in onze buik. We konden alleen niet kiezen, dus hebben we er allebei een gekozen die we allebei zouden lusten. Op die manier konden we van allebei de toetjes een helft nemen, waardoor we toch wat meer konden proeven. Ik bestelde een taartje waarvan ik geen benul had wat het was en Denisa bestelde een soort brownie met van alles en nog wat. Uiteindelijk bleek mijn toetje een taartje van bitterkoekjes te zijn, wat kruimelig aanvoelde in m'n mond, maar ondertussen één explosie aan smaak was. Manmanman, het woord 'goddelijk' is een understatement van hoe lekker het toetje was. Denisa's toetje van chocola met walnoten was bijna net zo lekker als het eerste toetje. Toch, omdat het chocola was, was de smaak iets minder bijzonder.
Tijdens het toetje kwamen we erachter dat Pim en Kristel ook al een hele tijd in het restaurant zaten. Daar zijn we dus even naar toe gelopen en hebben we even staan kletsen. Daarna besloten Denisa en ik om even bij het winkelgedeelte van het restaurant rond te kijken, voor eventueel souvenirtjes voor thuis. Ik kan zeggen dat we daar aardig in geslaagd zijn XD Na even flink uitgebuikt te hebben besloten we om weer naar huis te gaan.

Na even gerelaxed te hebben zijn we uiteindelijk maar naar bedje gegaan.