Xtra lang weekend :D - Reisverslag uit Rutherglen, Verenigd Koninkrijk van Majorie Derksen - WaarBenJij.nu Xtra lang weekend :D - Reisverslag uit Rutherglen, Verenigd Koninkrijk van Majorie Derksen - WaarBenJij.nu

Xtra lang weekend :D

Door: Majorie

Blijf op de hoogte en volg Majorie

24 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Rutherglen

heyyyy :D

Even denken... Waar was ik gebleven? Oh ja, de woensdag.

Woensdagochtend stond ik op en maakte ik me klaar voor stage. Dikke prima.
Eenmaal op school aangekomen ging ik eerst met het kleine groepje Nederlands doen. Daarna zijn de kinderen verder gegaan met het schilderen van de tegeltjes en de resultaten zijn verschillend: sommigen hebben het idee heel goed begrepen en zijn heel mooi geworden, maar anderen hebben een compleet blauw tegeltje, zonder een spatje wit :P Wat er daarna gebeurde weet ik niet zo veel meer, behalve vanaf een uur of elf....
Het was weer raak met de kinderen: Ik moest met de drie moeilijkste kids buiten de klas een lesje doen.. Ik zal het kort houden: de poging om les te geven was volledig mislukt, de kinderen vertikten het om iets te doen, omdat ze te druk waren met en spelletje. Een van de kinderen begon me aan alle kanten te beledigen in de trant van "I feel like punching her right now" (letterlijk gezegd). Twee van de drie stormden de klas in. Het andere kind werd voor een klusje gevraagd. Ik was compleet van slag, en niet dat ik normaal zo miepig ben in de klas, want na afgelopen half jaar ben ik wel wat gewend, maar ik was hierdoor flink overstuur. Ik wilde de klas niet in, dus ik ben richting personeelskamer gelopen en heb daar met de receptioniste gepraat. Zij heeft daarna de principal teacher (één trede onder directrice) gehaald en we hebben samen even gepraat. Daarna is zij naar de drie kinderen gegaan en heeft flink met ze gesproken. De kinderen kwamen daarna naar mij toe en hebben sorry gezegd. Oke, whatever. Ik ben in ieder geval de ochtend niet meer de klas in geweest, omdat ik zo van slag was. Wel jammer, want de kinderen gingen nog wraps maken, wat me best leuk had geleken. Eén van die drie kwam nog naar me toe, omdat hij een wrap voor me had gemaakt. Dat vond ik wel heel lief :)

's Middags ging het een stuk beter. Ik heb met een paar kinderen nog de Delftsblauwe tegeltjes afgeschilderd en ook de rest van de middag was wel relaxed. Aan het eind van de dag was ik wel heel, heel erg moe. Dus ik besloot om niet meer naar de pub te gaan, maar om gewoon lekker naar huis te gaan en uit te rusten. Dus dat heb ik dan ook gedaan :)

Donderdag hebben we tot 9 uur uitgeslapen. Toen hebben een HEEEEEEEEEEEEEEEEEERLIJK Engels ontbijt gemaakt. Het enige wat ontbrak waren de saucages. Dus we gaan het nog een keer overdoen, maar dan MET saucages :) Jammer genoeg duurde het klaarmaken langer dan gepland XD dus we vertrokken een half uur later dan we eigenlijk wilden. Na een uurtje in de trein stonden we in Edinburgh :) Kristel ging niet mee, omdat zij met haar ouders daar ook nog heen gaat, dus we waren met z'n drietjes. In Edinburgh gingen Denisa Celine en ik meteen naar het kasteel, wat bovenop een bergtop staat. Daar hebben we drie uur rondgelopen. Wauw, wat was het mooi om daar rond te lopen!! Echt heel veel gezien daar. Gelukkig konden we regelmatig naar binnen, want het regende behoorlijk hard :( Dus dat was best jammer... In het kasteel hebben we ook nog zelf voor een high tea gezorgd (nomnomnom) Meerdere taartjes/gebakjes kopen en dan verdelen dat we allemaal een klein stukje hadden. Omg. Lekka.

Daarna zijn we centrum in gelopen. Hebben we wat winkels bekeken, was leuk :) Heb ik nog een heel leuk hempie gekocht met palmboompjes. Ik ben er echt heel blij mee! Het werd steeds later... dus we besloten een snelle hap te doen bij McDonalds. Daarna zijn we weer richting huis gegaan.

Gister zijn Denisa en ik naar Kristel haar stageschool geweest. Het is ruim een uur reizen. De school ligt in Rigside, een klein gat ergens in de middle of nowhere... Het dorp bestaat LETTERLIJK uit 4 straten. Als je me niet gelooft, mag je het opzoeken op google maps! ;) Eenmaal daar aangekomen gaf Kristel ons een rondleiding door de school. Toen kwamen de kids binnen en hebben Denisa en ik gekeken naar wat ze allemaal deden. Ik kan je vertellen: de school is zooooooooooooooooo anders dan mijn eigen stageschool. Ondanks dat de kinderen allemaal een vergelijkbare achtergrond hebben, gedragen ze zich hier compleet anders: ze hebben respect voor de leerkracht en doen wat ze opgedragen wordt. Ze maken tijdens het werken wel lawaai, maar dat is lawaai dat over het werk gaat. Heel bijzonder om te zien. Wat ook heeeel bijzonder is dat er elke week een theater/muziekgroepje komt om met de kinderen te zingen en toneel te spelen. Denisa en ik zijn heen en weer gelopen van de klas naar de speelzaal om daar naar de kinderen te luisteren en te kijken.
Even later mocht ook de klas van Kristel naar de speelzaal. We begonnen met een opwarmertje van bepaalde ritmes klappen. Daarna moesten we een liedje zingen en een keer stampen op de vloer. Uiteindelijk moesten we alles combineren. Was echt heel moeilijk XD Sommige kinderen konden het heel goed! Daarna gingen we een Queen medley zingen. Omg. Die kids kunnen zingen!!!!!!!!!!!!!!! WOOOOOOOOOOOOOW. En was echt suuper vett! De medley bestond uit drie liedjes: we are the champions, we will rock you, don't stop me now. En dan bij we will rock you het ritme klappen op de vloer... Ik kan het gevoel wat ik erbij had niet opschrijven... jammer dit.. Het gaf iig een enorme adrenaline kick!!! Zoo super gaaf! Daarna gingen de kinderen zelf liedjes zingen. I won't give up (Jason Mraz), Living on a prair, die vond ik het mooist. Echt heel mooi! Ik kreeg kippenvel vanaf m'n kleine teen tot aan de puntjes van mijn haar en ik kreeg er tranen van in mijn ogen. De stemmen van de kinderen galmden door de zaal. Het was echt super mooi!

Na de lunch werden de kinderen in de houses gezet (ja, bijna alle scholen in Schotland zijn verdeeld in houses, zoals bij Harry Potter). Ik ging met één van de houses mee. Zij moesten een gedicht schrijven met tegenovergestelde dingen. Daar heb ik een beetje mee geholpen. Daarna had de hele school assembly. Oh, wat duurde dat lang O.o Het is schandalig, maar ik viel bijna in slaap XD Ik was echt super moe :p Ik was dus heel blij toen het eindelijk afgelopen was. Na assembly vroeg Kristel of wij haar wilden helpen bij het geven van de lessen Nederlands. We namen allemaal een groep mee en zijn daar Nederlands mee gaan doen.

Om half vier gingen we naar huis en om iets voor vijven waren we weer thuis. We hebben toen nog heel lang staan twijfelen wat we wilden doen... We hadden namelijk geen rete zin om te koken :p Het liefst wilden we nog ff de stad in gaan om in ieder geval nog wat te drinken.
Uiteindelijk besloten we om even om te kleden, op te frissen en op te warmen (hadden het de hele dag steenkoud gehad) en lekker de stad in te gaan. We pakten om iets voor zessen de bus, alleen kwamen we er in Glasgow achter dat de bus een enorme omweg maakte XD Dat kwam, bedachten we ons toen opeens, dat BBC1 Big Weekend dit weekend zou zijn en dus alle straten afgesloten zijn. We hebben dus stukken van Glasgow gezien waar we nog niet geweest waren :p Had ook wel weer z'n charme.

Eenmaal in de stad zijn Denisa Kristel en ik naar T.G.I.Fridays geweest. NOMNOMNOM. We kregen een enorme tafel met z'n drieën (Celine had besloten om thuis te blijven). Als voorgerecht hadden we nachos met een heleboel rotzooi erbovenop en als hoofdgerecht had ik gefrituurde garnalen met frietjes en te lang gekookte groente. Ook had ik er twee cocktails bij gedronken :) De eerste zie je op de foto, die was best bitter... :( De tweede was wel heeeeeeeel lekker!!! Was met passievrucht. Smaakte bijna naar zo'n multivataminedrankje :) We hebben de hele avond gezellig gekletst en gelachen. Was echt een hele leuke avond! Tot we de rekening zagen... toen was het even zo van OOPS. Op de bon stond zelfs geschreven 'Thank you :)' (Ja, inclusief de smiley)... dus dat zegt wel iets. De economie zit in ieder geval weer op een piek.

Daarna weer naar huis gegaan en toen snel naar bed gegaan, want we waren kapot XD

Vandaag is een heerlijk dagje van niks doen. Vanochtend ben ik ongeveer half elf opgestaan en heb ik drie afbakbroodjes in de oven gegooid. Toen even ontbeten en klaargemaakt. We zijn toen met z'n vieren met de bus naar de Tesco gegaan om boodschappen te doen. Eenmaal weer thuis hebben we de slobberkleren aangetrokken en hebben we de tv aangezet. Vandaag en morgen is namelijk Big Weekend van BBC1. Geloof me. Zoveel bekende zangers/zangeressen bij elkaar zie je niet vaak. Even wat namen die we vandaag langs hebben zien komen: One Direction, Bastille, Lily Allen, Jon Bugg, Pharell Williams. Die al eerder geweest zijn: Tiësto, Martin Garrix. Die nog komen: Coldplay, Ed Sheeran, Katy Perry, Kings of Leon, Rita Ora. Dus.
En dat een paar kilometer hier vandaan. JEEJ :D

Ik heb ook nog lekker wentelteefjes gebakken, samen met Denisa en Celine. Nomnom. Zometeen ff met pap, mam en zus skypen.
Heftige dag zo.
Morgen wordt het nog een verrassing wat we allemaal gaan doen. Dus.

Fijne avond iedereen, en tot snel (twee weken al... O.o)

Kusjes!!! xxx

  • 24 Mei 2014 - 22:42

    Pauline:

    Jullie zorgen in ieder geval goed voor jezelf ;-)

  • 28 Mei 2014 - 11:54

    Marco:

    Daar op school luisteren en zingen ze ten minste goede muziek.

  • 29 Mei 2014 - 21:20

    Helmy:

    Wat een belevenissen en ervaringen, Majorie! Dat pakken ze je nooit meer af!!!!!
    Lieve groetjes van Paul en Helmy .

  • 02 Juni 2014 - 17:16

    Oma Angeren :


    Hallo Majorie,,

    Hoe is het daar? Het zit er bijna op hè , jammer of.......
    Ik heb jou laatste verslag wel drie keer gelezen, ik geniet ervan!!
    Geen tijd meer om te schrijven? Geef niet hoor, je moet straks ook nog wat te
    vertellen hebben , toch?.
    Je beleefd en ervaart een hoop, helemaal geweldig!!

    Ik wens je een plezierige Harrie Potter trip, en voor de rest van de week,
    maak er nog ff iets gezelligs van..

    Heel veel groetjes uit Angeren tot ziens doeiiii oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Majorie

Actief sinds 15 April 2014
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 5435

Voorgaande reizen:

07 Mei 2014 - 08 Juni 2014

Going to Scotland

Landen bezocht: