Stageweek 2 - Reisverslag uit Rutherglen, Verenigd Koninkrijk van Majorie Derksen - WaarBenJij.nu Stageweek 2 - Reisverslag uit Rutherglen, Verenigd Koninkrijk van Majorie Derksen - WaarBenJij.nu

Stageweek 2

Door: Majorie

Blijf op de hoogte en volg Majorie

20 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Rutherglen

Heyyyy,

Zondag ben ik pas om 10 uur opgestaan, heeeeeeeeeerlijk :) Kristel had zaterdag al van die heerlijke pannekoekjes gebakken met aardbeitjes, dus ik besloot ze ook te maken, aangezien ze heel simpel zijn (wees gewaarschuwd, pap, mam, zus, Marco, ik zal ze zeker nog een paar keer maken). De verhouding is 1 banaan, 2 eieren, die door elkaar klutsen, kleine koekjes van maken, wat aardbeitjes snijden en eroverheen kwakken, beetje kaneel erop en SMAKELIJK! We hebben met z'n tweeen drie van die gestapelde taartjes op. Wat was dat lekker zeg...

Daarna zaten we te bedenken wat we zouden doen, want we wilden misschien naar het westen van Glasgow gaan, wat heel mooi schijnt te zijn. Na even wikken, wegen, dubben en twijfelen, hebben we toch besloten om er een heerlijk rustig dagje van te maken. Wat we die dag gedaan hebben was:
- films kijken
- relaxen
- tekenen
- koken (we hebben maar zo een keer met z'n vieren gegeten. Normaal koken Celine en Denisa samen en ik en Kristel, omdat we allemaal op andere tijden thuis komen. Nu hadden Kristel en ik soep gemaakt en de anderen een soort doritos lasagne ofzo :P Was in ieder geval gezellig zo)

En ik heb nog gebadderd en lekker gelezen. Vervelend joh, zo'n dagje. Alleen Celine heeft iets aan school gedaan, de rest had er geen rete zin in , dus we hebben echt niks gedaan :) Oh ja, Kristel en ik zijn nog ff naar de Aldi geweest om een paar boodschappen te doen. Meer kan ik over zondag eigenlijk niet vertellen, want veel meer WAS er ook niet XD

Gister begon stage weer. Dagje verliep op zich wel oke. Een van de kinderen was wel weer lekker onbeleefd en heeft meerdere keren "shut up!!!!!" naar me geroepen, maar verder verliep alles wel oke :)
's Avonds weer gekookt en alles klaargemaakt voor de volgende dag, toen nog de hungergames catching fire gekeken (nieuwste aanwinst van me uit Glasgow city centre :D ). Daarna gaan slapen.

Vandaag kwam ik op stage en dat mijn mentor zei: Majorie, je moet vandaag een knutsellesje gaan geven met als thema 'Nederland'. Shit. Had ze dat niet eerder kunnen zeggen XD?? Ik had helemaal niks voorbereid XD Dus wij tussen de middag als de malle aan de slag om die les voor te bereiden... Uiteindelijk hebben de kinderen een eigen ontwerp gemaakt van een delfts blauw tegeltje (de resultaten zal ik nog fotograferen) Morgen gaan ze er mee verder, dus ik ben benieuwd :)
Met het aanleren van Nederlands bij het kleine groepje gaat het prima. Ze vinden het wel steeds moeilijker om alle nieuwe woorden in zich op te nemen, omdat het steeds meer wordt... dan wordt het moeilijker om alles te onthouden. We zijn nu met de kleuren bezig, daar gaan we morgen nog even mee verder.

Weet je wat zo lekker is? Morgen om 3 pm. heb ik al weekend :) Ik ga dan nog even met het team mee een borrel drinken en daarna lekker naar huis. Donderdag ga ik samen met Celine en Denisa (Kristel blijft thuis) naar Edinburgh en vrijdag ga ik met Kristel mee naar haar stage om daar even rond te kijken. Dus. Dan weten jullie vast een beetje mijn planning. Oh en zaterdag is er in Glasgow een enorm concert met allemaal bekende artiesten (denk aan Coldplay, Katy Perry, Bastille, noem het maar op). Dus we gaan kijken of we daar ook nog van kunnen meegenieten :)

Als ik niks schrijf komende dagen, dan weten jullie hoe het komt :)

Slaap lekker allemaal!

xx

  • 21 Mei 2014 - 14:32

    Jessie:

    YO BASTILLE?????????????

    also, maak ook een keer van die pannekoekkies voor mij danku <333

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Majorie

Actief sinds 15 April 2014
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 5441

Voorgaande reizen:

07 Mei 2014 - 08 Juni 2014

Going to Scotland

Landen bezocht: